Garanția legală
În conformitate cu normele UE, dacă produsele, echipamentele sau sistemele pe care le cumpărați se dovedesc a fi defecte sau dacă nu arată ori nu funcționează conform descrierii, Philro Industrial trebuie să le repare sau să le înlocuiască gratuit. Dacă acest lucru este imposibil sau vânzătorul nu poate repara/înlocui produsele într-un termen rezonabil și fără inconveniente semnificative pentru dumneavoastră, aveți dreptul la o rambursare integrală sau parțială.
Garantia standard a produselor sau echipamentelor cumparate de la Philro Industrial este de 2 ani din momentul în care ați intrat în posesia lor.
Garanția de 2 ani începe de îndată ce primiți produsul.
Condițiile de garantie sunt precizate în mod clar în certificatul de garanție sau in contractul incheiat intre parti.
Politica de returnare - Philro Industrial
Persoanele care cumpără produse online au dreptul să le returneze conform O.U.G. 34/2014.
Clientul poate renunța la cumpărare fără penalități și fără a justifica motivele în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul încheierii unui contract pentru prestații de servicii, din momentul incheierii contractului. Returnarea produselor trebuie făcută de către client în termen de 14 zile de la notificarea comerciantului privind renunțarea la contract.
Se sugerează utilizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru primirea produselor.
Toate sistemele de cantarire produse de Philro Industrial se pun in vanzare in baza unui contract incheiat intre parti.
Încheierea contractului are loc atunci când factura fiscală este emisă, nu la plasarea comenzii sau emiterea automată a confirmării acesteia.
Contractul de vânzare se definește ca fiind orice contract prin care un prestator de servicii sau un comerciant transferă sau se angajează să transfere proprietatea unor produse către un client, iar clientul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care implică atât produse, cât și servicii.
Exercitarea dreptului de retragere se poate face conform specificatiilor contractuale si respecta obligațiile părților contractuale descrise in contract.
Produsul de returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat, adică în ambalajul original, cu toate accesoriile, etichete și documentele intacte.
Nu se acceptă pentru returnare produsele care au suferit modificări fizice, care au fost lovite, ciobite, zgâriate, supuse unor șocuri mecanice, electrice sau de altă natură (intemperii) sau prezintă urme de utilizare excesivă sau intervenții neautorizate etc.
Prevederile O.U.G. 34/2014 se aplică numai clientului, definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații conform definiției din articolul 2 alin. (2) al OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Clientul este responsabil numai în ceea ce privește diminuarea valorii produselor cauzată de manipularea acestora, în afara a ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Conform Directivei 2011/83/UE (punctul 47), pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al bunurilor, clientul ar trebui să le manevreze și să le inspecteze în același mod în care ar fi permis într-un magazin, de exemplu, clientul ar trebui doar să inspecteze un anumit produs, nu să îl și utilizeze.
Unele produse sau echipamente de cantarire sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Prezența sigiliului este obligatorie daca este specifică produsului. Deteriorarea sigiliului poate limita dreptul de renunțare la contract.
Pentru a exercita dreptul de retragere, clientul trebuie să informeze Philro Industrial SRL cu privire la decizia sa printr-o declarație clară, în scris, de preferat pe un mediu durabil (pe hârtie sau prin e-mail). Clientul are la dispoziție 14 zile de la primirea produselor pentru a notifica retragerea din contract.
Philro Industrial SRL are obligația de a rambursa integral sumele primite ca plată, cu excepția cazului în care clientul a ales în mod explicit o altă modalitate de livrare decât cea standard. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleași metode de plată rezonabil aplicabile, prin transfer bancar către un cont transmis explicit de catre client.
Philro Industrial SRL are obligația de a efectua această rambursare în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea produselor.
Clientul are obligația de a returna produsele unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârziere nejustificată și în termen de maximum 14 zile de la notificarea retragerii din contract. Clientul suportă costurile returnării produselor. Coletele cu cerere de plată ramburs vor fi refuzate. Clientul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, în afara a ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Produsele următoare nu pot fi returnate:
- Licențe software
- Produse care, după livrare sunt deteriorate din cauza beneficiarului sau a unor operari defectuoase
- Consumabile (acumulatori, baterii, cartușe imprimantă etc.)
- Produse fabricate la comanda pentru specificațiile prezentate de client sau personalizate în mod evident pentru acesta.
- Serviciile (testare, asamblare, montare componente sau orice alte servicii prestate către client.
- Furnizarea de conținut digital (aplicații software sau licențe virtuale, livrate prin instalare remote, printr-un link de descărcare sau cheie de activare)
- Produse aduse în stoc de catre Philro Industrial în urma unei comenzi speciale ferme și efectuării de plății în avans.
Aceste restricții se aplică conform O.U.G. 34/2014, art. 16.
Clientii care doresc să returneze produse în cazul contractelor incheiate direct prin reprezentantii companiei Philro Industrial nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozițiilor O.U.G. 34 din 2014.
Exemple de produse și categorii de produse care pot implica costuri suplimentare pentru aducerea la conformitate/starea inițială:
- Produse sau echipamente care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau electrice, urme de uzură
- Imprimante/multifuncționale care au cartușele/tonerele desigilate
Valoarea produselor care au beneficiat de un bonus la achiziție (cheie/cod promotional, cupon promotional) va fi diminuata cu valoarea equala a acestuia.
Puteri să solicitați returnarea produselor în următoarele cazuri:
- Dacă produsul livrat nu corespunde specificațiilor de pe site, puteți solicita înlocuirea acestuia sau rambursarea integrală a contravalorii (dacă produsul nu mai este disponibil).
- Dacă produsul achiziționat este nefuncțional în primele 48 de ore (2 zile lucrătoare) de la primirea acestuia, puteți solicita înlocuirea acestuia cu un produs funcțional, după ce ați înștiințat în scris în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
- Dacă coletul în care se află produsele este deteriorat vizibil la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați primirea lor și să fotografiați coletul pentru a în întocmi un proces-verbal al stării acestuia în momentul livrării. Riscul de pierdere sau deteriorare a produselor vă este transferat în momentul în care intrați în posesia fizică a acestora. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care utilizați un transportator propus de către client, riscul este transferat în momentul livrării produselor transportatorului.
- În cazul în care a fost livrat un produs greșit față de cel comandat sau contractat.
Mențiuni:
- In toate cazurile de mai sus, cu excepția celor referitoare la defecte în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, preferabil în ambalajul original și obligatoriu însoțite de toate accesoriile și documentele originale.
- Deteriorarea produselor sau modul în care sunt manipulate într-o astfel de măsură încât să nu se mai poată revinde acestea poate genera costuri adiționale pentru a le readuce la starea inițială conformă de până la 100% din valoarea produsului.
- În cazul în care clientul dorește să returneze unul sau mai multe produse dintr-o ofertă care implică un bonus, acesta trebuie să returneze și bonusul primit sau, în cazul în care dorește să-l păstreze, acesta va fi facturat la valoarea din factura, deoarece achiziția nu mai îndeplinește cerințele specificate în ofertă.
Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original care face imposibilă vânzarea produsului ca nou va duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare care implică taxe administrative pentru a readuce produsele la starea în care au fost livrate.
Aceste taxele administrative pot fi cuprinse între 0 și 100% din valoarea inițială a produsului.
Cuantumul taxei administrative va fi comunicat clientului la recepționarea produselor deteriorate sau modificate.